Розвиток немовлят, поведінка, що повинен вміти дитина по місяцях

Грудний вік вважається складним періодом. Існує таблиця розвитку дитини, де прописано, з якого часу потрібно чекати ті чи інші ознаки розвитку. Малюк перші 40 днів після народження вважається новонародженим. Таблиця середніх параметричних значень в перший місяць і до 40 дня після народження. Грудничок до 40 днів близько 20 годин на добу спить. Коли малюк спить, то його ніжки притискаються до животика. Місячна дитина вже реагує на звук і яскраве світло. Фіксувати свою увагу на яскравому предметі йому вдається тільки після третього тижня.

До кінця 4-го тижня місячний малюк не тільки може утримувати голівку, але і повертає її. У перші дні після виписки мам часто хвилює питання, до якого часу сповивають дітей. Сповивають зазвичай дітей до 40 днів. Вважається, що в цей час вони слабо контролюють свої рухи і будять себе під час сну. Після 40 днів сповивають тільки ніжки.

До 40 дня після народження малюк починає розглядати іграшки, стежить за їх рухом. В два місяці він вже може відрізняти ніч від дня. Вдень дитина більше часу починає спати. Дитина в два місяці, якщо покласти його на бік, зможе повернутися на спинку. Коли мама розмовляє з дитиною, він у відповідь починає посміхатися. Ігри повинні бути спрямовані на розвиток уваги.

Можна влаштувати невеличкий ляльковий спектакль. Вкласти дитині в ручки іграшку, яка пищить, підвісити над ліжечком іграшки так, щоб його ручки та ніжки могли дотягтися до них. Коли хтось розмовляє, дитина хмурить брови, якщо голос строгий і починає посміхатися, якщо інтонація ласкава. Коли починають розмовляти з ним, він радісно вимовляє звуки, махає ручками і ніжками (комплекс пожвавлення). Якщо тримати його за ручки, намагається ставити ніжки на поверхні.

Любить сидіти на руках дорослих, при цьому він повинен тримати голівку. Комплекс пожвавлення у дітей до року виникає у відповідь не тільки на мамину посмішку, але і при вигляді іграшки, звуки улюбленої музики, після їжі. До кінця цього періоду він вже може терти ручками очі, розглядати пальчики.

Вважається, що в цьому віці можна ставити дитину на ніжки. Якщо у дітей гарний настрій, або з дитиною розмовляють, то він починає гуліть. Проводять заняття на великому мячі (можна перекочувати в різних напрямках), можна розкласти перед малюком іграшки, щоб дитина виявив бажання до них потягнутися, можна на його ручки та ніжки надіти яскраві шкарпетки або підвісити дзвіночки. У чотири місяці після народження встановлюється два денних сну. Режим дня включає в себе близько 6 годувань. З'являються перші спроби дитини сидіти самостійно.

До кінця місяця він вміє сидіти з підтримкою. Коли тримають малюка за ручки, то він впевнено може ставити ніжки, переступає ними. Починає вчитися перевертатися зі спини на животик. Під час гри розглядає, обмацує іграшки. Дитина в чотири місяці починає розрізняти кольори і форми предметів. Заняття з малюком можна проводити, використовуючи музичні іграшки. Пропонується папір, яку можна рвати або розминати (розвиток дрібної моторики).

Дитина має вистачати іграшки, що висять над ліжечком, самостійно перевертатися зі спини на животик, виявляти бажання сидіти. Коли його тримають за ручки, впевнено починає ставити ніжки. Заняття спрямовані на розвиток моторики (можна дати м'ячі з різною поверхнею), дітям подобаються ігри в хованки («ку-ку»), не можна забувати про масаж і віршиках. Малюк повинен чітко вимовляє склади.

У цьому віці сидіти у нього виходить краще, але все ще з підтримкою. Дитина може довго грати – його цікавлять іграшки. З'являються улюблені іграшки, книжки. Розвиваючі заняття можуть включати в себе ігри на відкривання і закривання предметів, ладусі, іграшки з натисканням будь-яких кнопочок. Спираючись на долоні і коліна, діти починають добре повзати. Але не всі діти проходять цей етап розвитку, деякі відразу починають ходити. Спокійно можуть повернутися зі спини на животик і назад.

Любить гри в хованки, коли задають питання «Де?», малюк спрямовує погляд у бік знайденого предмета. Дитина 7 місяців повинен вміти захоплювати іграшки, перебуваючи в будь-якому положенні. Може перекласти іграшку з однієї руки в іншу. Заняття включають в себе ігри з музичними інструментами (барабан, молоточок), ігри з крупою, привернуть увагу книжки, кубики.

Малюк повторює за дорослим вивчені руху, вміє сидіти без підтримки, сам сідає, встає, тримаючись за опору, ходить по бортику. Заняття включають в себе ігри: збирання пірамідки, складання кубиків, дитина вміє виконувати зворотні і прямі дії. Улюбленими можуть бути ігри в «Ладусі», хованки, збирання матрьошки. Дитина може довго сидіти один, граючи з іграшками. На питання «Де?» дитина показує пальчиком. До цього часу малюк так прив'язується до мами, що важко починає переживати недовге розлуку з нею, особливо якщо він на грудному вигодовуванні.

Дитина виділяє себе, знає своє ім'я і відгукується на нього, виконує різні дії з предметами, може пити з чашки. Удосконалюється навичка ходьби, поки ще з опорою. В 10 місяців малюк повинен вміти повторювати за дорослим руху, звуки, склади. В цей час йому вдається твердо ставити ніжки на підлогу, він може зробити кілька кроків. Вважається, що ставити дітей на ніжки до 10 місяців не можна, так як у них не до кінця сформований хребет. В 10 місяців розвивається дрібна моторика – малюк може тримати предмети двома пальчиками.

Він збирає в ящик іграшки, виймає їх звідти, навчається збирати пірамідку правильно. У мові з'являються слова-позначення (ав-ав – собака, бі-бі – машина), малюк може показати, як укладати ляльку, знаходить в запропонованого зображення оченята, носик, починає самостійно ходити. Правильно ставити ніжки йому ще не завжди вдається, тому він часто падає.

З'являються перші ігри з лялькою. На її образі переживаються всі свої емоції. Діти 10-11 місяців на картинці в книжці легко знаходять знайомі зображення і позначають їх словом (лялька – ляля, качка – га-га). Впізнає себе на фотографіях.

Словниковий запас малюка розширюється до 10 слів, він самостійно сидить, ходить, встає, повинен уміти виконувати прості інструкції. Не менш важливим є мовленнєвий розвиток дітей до року. Таблиця показує особливості його розвитку за місяцями. Дитина, який на грудному вигодовуванні, додає у вазі повільніше, ніж малюк на штучному вигодовуванні. В середньому різниця буде близько 400 грам. Особливістю є те, що дитина додає у зрості і вазі не повільно, а стрибками.

Ці періоди викликають зміни в емоційній сфері малюка, змінюється і його поведінку. Він стає примхливим, постійно проситься на ручки. Проблеми пов'язані з тим, що по мірі зростання починають розтягуватися м'язи і зв'язки, і це заподіює дитині дискомфорт.

Криза, пов'язаний зі стрибком росту і ваги, припадають на наступні періоди розвитку дитини до року: Іноді батьки відчувають труднощі, пов'язані з вихованням та доглядом за немовлям. Особливо важко тим, чиї діти на грудному вигодовуванні. Няня для грудної дитини допоможе доглядати і виключити проблеми, що виникають в перші місяці. В обов'язки няні входить нагляд за малюком, коли поруч немає батьків, похід в поліклініку, прогулянки на вулиці, приготування їжі, підтримання чистоти тіла дитини.

Якщо дитина на грудному вигодовуванні, то можуть виникнути проблеми з нестачею молока. Лактаційний криза в перші місяці при грудному вигодовуванні зустрічається у всіх жінок. Найчастіше криза при грудному вигодовуванні настає в 3 тижні, в 6 тижнів, 3, 6 і 12 місяців. Триває від 3 до 7 днів.

Ознаки, що визначають криза при грудному вигодовуванні: поведінка дитини стає нервовим, він плаче і вередує близько грудей, відсутнє відчуття наповнення грудей. Проблеми такого плану при грудному вигодовуванні частіше за все пов'язані з тим, що коли малюк росте, йому потрібно більше поживних речовин. Організму жінки потрібно кілька днів (максимум тиждень), щоб молоко почало вироблятися в достатній кількості. Розміри колготок для дітей підбираються у відповідності з ростом дитини.

Розібратися, які розміри колготок треба підбирати, допоможе наступна таблиця. Розміри для шапочок знімаються з головки наступним чином: сантиметрова стрічка розташовується по бровам, над вушками і по потилиці. Таблиця наочно допоможе розібратися, які розміри головних уборів підходять у той чи інший місяць розвитку дітей.

Схожі статті: